środa, 8 lipca 2009

Asa Shigure - Special Edition (Kotobukiya version).

Nie będę ukrywał, że Kotobukiya to jedna z tych firm, które darze dużym sentymentem. Mimo faktu, że być może nie jest to firma, która rządzi i dzieli, a wydawane przez nich figurki nie są pozbawione drobnych błędów - szczególnie dotyczących malowania.
Jedno jednak trzeba przyznać Kotobukiyi, że jest na pewno jedną z solidniej szych "załóg" w tej branży, której jestem w stanie wiele wybaczyć. Choćby z wrodzonego sentymentu spowodowanego faktem, że jedna z pierwszych figurek w mojej kolekcji pochodzi właśnie od nich.

Asa to jedna z moich ulubionych bohaterek serii "Shuffle!", więc wiadomo było że figurki przed stawiającej jej postać nie mogłem sobie odpuścić. Tym bardziej, że projekt pokazany przez Kotobukiye przed stawiał się bardzo zachęcająco. Na samą figurkę przyszło mi jednak poczekać dość sporo czasu, przy najmniej biorąc pod uwagę okres złożenia na nią zamówienia.
Czy sama figurka spełniła moje oczekiwania ?
Po odpowiedź zapraszam poniżej.

Asa Shigure jak już wyżej nadmieniłem jest jedną z bohaterek (w dodatku dość żywiołową) gry "Shuffle" z pod znaku visual novel, za którą odpowiada firma Navel. Sama gra oprócz pierwowzoru, który był skierowany dla odbiorców dorosłych, dorobiła się nie tylko dwóch spin-offów ("Tick! Tack!", "Really? Really!") , ale również 24-odcinkowego serialu anime pod tym samym tytułem. Serial doczekał się jeszcze 12-odcinkowej "niby" kontynuacji, niestety nie było to to czego oczekiwali fani.
Chyba nie trzeba wspominać, że popularność jaką uzyskała sama gra w Japonii zaowocowała nie tylko serialem anime i dwiema mangami, ale również masą innych gadżetów dla fanów.
Obecnie jeden ze spin-offów, czyli ""Really? Really!" zmierza na niepozornego DS'a/DSi od firmy Nintendo.


Jeśli chodzi o samą figurkę to nie będę ukrywał, że już na początku gdy tylko otworzyłem przesyłkę przeżyłem maleńkie rozczarowanie. Wydając z siebie jęk zawodu: "ale ona mała", spowodowany trochę innym wyobrażeniem o wielkości figurki. Jednak jak wiadomo małe jest piękne, i dość szybko moje rozczarowanie znikło, "przeradzając" się w satysfakcje z zakupu - po prostu uległem urokowi tej figurki.
Kotobukiya tym razem stanęła na wysokości zadania i dostarczyła naprawdę śliczny produkt końcowy, który powinien zadowolić każdego kto zdecydował się za inwestować w tą figurkę.
W figurkę na, którą aż przyjemnie popatrzeć, szczególnie że kolorystyka została naprawdę starannie dobrana podkreślając jej delikatność, a tym samym pewną nieśmiałość zawartą w wyrazie twarzy.
Na dodatkowe pochwały firma zasłużyła sobie po przez przymocowanie na stałe podstawki, na której stoi opisywana tutaj bohaterka "Shuffle!". Co nie jest normą, i potrafią z tym być nie lada kłopoty, gdy figurka nie potrafi się trzymać podstawki. A miałem i nadal mam taki problem z jedną z posiadanych w swojej kolekcji figurek:(.
Niestety mimo tych pochwał sama figurka, ku mojemu nie szczęściu nie jest pozbawiona wad, i posiada dość rzucający się w oczy błąd w malowaniu, który potrafi nie co zepsuć końcowy efekt i drażnić co wrażliwsze oko. Nie będę też ukrywał, że w jak najbardziej delikatny sposób próbowałem go usunąć, ale niestety nie udało mi się.


Ogólnie jednak jestem bardzo zadowolony z zakupionej figurki, której zakup mogę polecić każdemu. Tym samym licząc po cichu, że Kotobukiya pójdzie za ciosem i wyda figurki pozostałych bohaterek "Shuffle".











Wydawca: Kotobukyia
Skala: 1/8
Materiał: PCV
Cena: 6.800 yenów (bez kosztów wysyłki).

1 komentarz:

MikeGold pisze...

Zdjęcia są spoko. Ale przed wrzuceniem powinieneś się pozbyć z nich śmieci. Poszukaj sobie w efektach PSP noise remove. Dobierz odpowiedni i będzie dobrze. Po podkręceniu światła dużo ci ich wyszło.